Zgromadzenie Sióstr św. Elżbiety | Prowincja Warszawska

Blog

Nasze wydarzenia …

Pielgrzymka do Wilna

Światowe Dni Młodzieży Kraków 2016 przeżywane w całym Kościele odbiły się potężnym echem w sercach młodych. W naszej parafii św. Huberta w Zalesiu Górnym przez cały rok odbywały się regularne spotkania formacyjne wolontariuszy ŚDM, którzy zapragnęli „ZOSTAWIĆ ŚLAD” w sercach innych ludzi włączając się w liczne inicjatywy na terenie parafii i diecezji. Pięknym podsumowaniem całorocznych starań zalesiańskiego wolontariatu był wspólny wyjazd do Wilna, na który pojechało 32 osoby wraz z ks. Kamilem i animatorami. W pielgrzymce wzięły udział również nasze siostry: s.M. Vianneya i s.M. Katarzyna.

Naszej wyprawie przewodził p. Jacek – nauczyciel historii i miłośnik Wilna. Pierwszego dnia nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Studzienniczańskiej z obrazem słynącym łaskami.. To specyficzne Sanktuarium Maryjne w Studzienicznej mieści się na tzw. „wyspie”   (dziś połączona groblą z lądem), na uboczu komunikacyjnych szlaków, prawie zewsząd otoczone wodą, z rosnącymi wokół wyspy białymi wodnymi liliami. Początki kultu maryjnego związane są z historią klasztoru kamedułów na Wigrach, który to klasztor od 1715 r. był właścicielem tych ziem. Według relacji z XIX w. powstanie Sanktuarium należy łączyć  z osiedleniem się na wyspie pustelnika i obecnością obrazu Matki Bożej. Potem uczestniczyliśmy w niezwykłej polowej Mszy Świętej w Gibach w miejscu upamiętniającym ofiary obławy augustowskiej 1945 r. zwanej „Małym Katyniem”.  Kolejnym punktem na naszej trasie był zamek litewski w Trokach, gdzie podziwialiśmy piękno architektury i przyrody. Wieczorem pełni wrażeń dotarliśmy do Wilna.

Sobota poświęcona była na zwiedzanie tego pięknego miasta, zabytków polskiej kultury i sztuki, pięknych świątyń, ulic tego miasta. Dużym przeżyciem było dla nas nawiedzenie domu św. Siostry Faustyny gdzie w Jej pokoju odmówiliśmy Koronkę do Miłosierdzia Bożego i zaśpiewaliśmy hymn ŚDM „Błogosławieni miłosierni”. Jednak największym przeżyciem była Msza Święta w Ostrej Bramie tuż u stóp Matki Bożej Miłosierdzia. Nasza grupa czuła się bardzo uprzywilejowana ponieważ, oprócz nas w tym czasie nie było żadnych pielgrzymów. Ostatnim miejscem naszej wędrówki po Wilnie był cmentarz polski na Rosie, gdzie zapaliliśmy znicze na grobach naszych rodaków tam spoczywających. Trzeciego dnia naszej pielgrzymki zwiedzaliśmy muzeum komunizmu oraz Druskienniki – litewska miejscowość turystyczna gdzie młodzież skorzystała z oferty Aquaparku. Po dobrym obiedzie udaliśmy się do miejscowego kościoła gdzie uczestniczyliśmy w Mszy Świętej kończącej nasze pielgrzymowanie.