Zgromadzenie Sióstr św. Elżbiety | Prowincja Warszawska

Blog

Nasze wydarzenia …

Pielgrzymka do Wilna

Czas przygotowań do ślubów wieczystych upływa bardzo szybko. Na wykładach kształtujemy nasze umysły i serca do poznawania prawd Bożych i swoich darów, w kaplicy na modlitwie kształtujemy nasze dusze i wolę do całkowitego oddania Panu Bogu, a podczas pielgrzymowania …

Wilno, Ostra Brama

Pielgrzymowanie jest dla nas czasem ubogacających spotkań, nawiedzeniem ważnych miejsc i otwarciem naszych serc na doświadczenie Boga, który nieustannie zaprasza nas do wyruszania w drogę. Na trasach naszego pielgrzymowania znalazło się wiele sanktuariów dotąd nam nie znanych, a bliskich. Jednym z nich jest Ostra Brama i Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Wilnie, które nawiedziłyśmy w dniach 16-18 lipca 2018r. Wiadomość o pielgrzymce do Wilna ucieszyła wszystkie siostry, szczególnie s.M. Irmę, która jest rodowitą Litwinką. W drodze do Wilna nawiedziłyśmy Sanktuarium Matki Bożej w Studzienicznej, gdzie tego dnia był odpust MB Szkaplerznej, oraz piękny Augustów.

Litwa przywitała nas piękną słoneczną pogodą, chociaż w Polsce w tym czasie nieustannie padał deszcz. Zatrzymałyśmy się w domu Sióstr Jezusa Miłosiernego w Wilnie, gdzie mieszkał niegdyś bł. Ks. Michał Sopoćko i malarz Kazimierzowski. Siostry przyjęły nas bardzo serdecznie i zaprosiły do czuwania nocnego w kaplicy, gdzie powstawał pierwszy obraz Miłosierdzia Bożego, namalowany według wskazań św. Siostry Faustyny. Kolejnego dnia uczestniczyłyśmy we Mszy świętej w Ostrej Bramie, a następnie pod opieką przewodnika p. Andrieja Kostygina wraz z polską grupą pielgrzymów ruszyliśmy na zwiedzanie miasta. Wilno zrobiło na nas ogromne wrażenie, zarówno pięknym położeniem miasta, ale również zabytkowymi kościołami i cmentarzami. Jednak najważniejszym przeżyciem była wspólna modlitwa koronką w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego. Jest to kaplica nieustannej adoracji, w której znajduje się obraz Miłosierdzia Bożego autorstwa Kazimierzowskiego.

Kolejnego dnia naszego wyjazdu zwiedzałyśmy kościół i zamek w Trokach a następnie wyruszyłyśmy do Kowna, żeby odwiedzić wspólnotę s.M. Irmy. Po krótkim zwiedzaniu Kowna, dotarłyśmy do domu naszych sióstr. Wspólnota oczekiwała na nas z obiadem i kawą. Podzieliłyśmy się naszymi wrażeniami i z zaciekawieniem wysłuchałyśmy historii naszych sióstr pracujących na Litwie. Siostry przygotowały również galerię zdjęć z pierwszych lat posługiwania sióstr na tej ziemi. Z Kowna ruszyłyśmy w drogę powrotna do Polski. Dziękujemy Bogu za ten czas pielgrzymowania oraz Siostrze Przełożonej Immakulacie i całej wspólnocie z Kowna za gościnę.